DPF FAP

DPF FAP

DPF — Diagnostyka, naprawa, usuwanie, dokładanie 

Filtry DPF i FAP są montowane w układzie wydechowym silników DIESEL w celu ograniczenia  ilości emitowanej przez nie sadzy. Prawidłowo działający filtr zatrzymuje na swoich ściankach nawet 85% całości emisji sadzy… No właśnie! Prawidłowo!

 

Do uzyskania idealnych warunków pracy filtra niezbędne  są między innymi:

  1. Sprawnie mechanicznie silnik i jego osprzęt.
  2. Praca silnika rozgrzanego do nominalnej temperatury z okresowym wykorzystywaniem potencjału silnika - Jednym słowem częściej niż czasem należy silnik  pokręcić w okolice czerwonego pola.
  3. W przypadku "mokrych" filtrów FAP konieczne jest okresowe wykonanie serwisu z uzupełnieniem niezbędnego do prawidłowej pracy płynu.

 

Jeśli  warunki wyżej opisane nie wystąpią razem komputer silnika z całą pewnością poinformuje nas o wadliwej pracy filtra i jego zapchaniu.

 

Wiele osób pochopnie, bez zastanowienia się i zdiagnozowania leżącego u źródła problemu decyduje się na usunięcie DPF/FAP co wiąże się z kolejnymi problemami w eksploatacji pojazdu. Nie wspominam tu nawet o sytuacji gdy usuniecie filtra wraz z czujnikami następuje tylko mechanicznie bez modyfikacji programu sterującego silnika.

 

W przypadku gdy zapchanie filtra nastąpiło z powodu usterki mechanicznej samego silnika lub jego osprzętu komputer silnika w niedługim okresie radośnie poinformuje o zauważonej usterce zaświecając na desce żółtą kontrolkę i przechodząc w tryb awaryjny. By nie popełnić błędu, w przypadku podejrzenia zapchania DPF zapraszam do wizyty.

 

Zdiagnozuję problem, wymuszę regeneracje filtra, zaproponuję najlepszą opcję usunięcia usterki.

 

W przypadku gdy uznam iż filtr uszkodził się w sposób nieodwracalny zaproponuję jego wymianę lub usunięcie, z którym potrafię sobie poradzić w znakomitej  aut, w tym także stwarzających nie lada problemy, np.:

  • FORD Mondeo TDCI ‘06 
  • MITSUBISHI Pajero ‘06 
  • OPEL Insignia ‘10 
  • Oraz naturalnie w pojazdach tych Marek: AUDI / VOLKSWAGEN / SEAT / SKODA, BMW, CITROEN / PEUGEOT, DODGE, FIAT, FORD, HONDA, HYUNDAI / KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, RENAULT, SUBARU, TOYOTA, VOLVO

W przypadku samochodów które poruszają się w tzw "zielonych"  strefach w ofercie posiadamy usługę dokładania filtrów DPF do samochodów fabrycznie ich nie posiadających. Usługa taka składa się z części mechanicznej zawierającej montaż mechaniczny filtra oraz czujników niezbędnych do jego pracy, jak i elektronicznej w której zajmujemy się wykonaniem niezbędnej wiązki elektrycznej jak i programu sterującego z uruchomioną obsługa filtra.